Aftrap verkiezingscampagne

11 november 2023

Aftrap verkiezingscampagne

Foto: SP

Op 10 november bezocht de SP een aantal adressen in het wel zeer toepasselijke postcode gebied 5271 SP, gelegen aan de Venkant. Zeg nou zelf, daar kan toch geen enkele politieke partij aan tippen: dat de PTT destijds zo wijs en attent is geweest om een straat naar jouw partij  te vernoemen! Flauwekul natuurlijk, maar tóch leek het de SP een ludieke manier om hier haar verkiezingscampagne voor de Tweede Kamer af te trappen.

Gewapend met SP-snoeptomaatjes en een SP goody-bag met de toepasselijke tekst 'Er is genoeg voor iedereen' werd er bij verschillende huizen aangebeld. Dat zij bezocht werden in verband met de SP letters in hun postcode, leidde tot vrolijke reacties.
Natuurlijk moedigden de aanwezige SP-ers de bewoners ook aan, in het geval zij nog zwevende kiezers zouden zijn, toch nog eens na te denken over het solidaire gedachtengoed van SP. Of zoals een van hen het samenvattend verwoordde: 'Onze mentaliteit hoort thuis in het kabinet'. De toon van de gesprekken bleef vriendelijk, ook als mensen een andere politieke overtuiging bleken te hebben. Fijn!